Het Zwitsers Alpenleven - Reisverslag uit Rapperswil, Zwitserland van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu Het Zwitsers Alpenleven - Reisverslag uit Rapperswil, Zwitserland van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu

Het Zwitsers Alpenleven

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 Juni 2017 | Zwitserland, Rapperswil

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik alweer 2 weken in Zwitserland. Het mooie Zwitserse Alpenleven aan den lijve ondervonden. Letterlijk. Toen ik goed en wel mijn rugzak had uitgepakt, wat mensen had ontmoet, van het mooie uitzicht had genoten, een nachtje had geslapen, sloeg ik de volgende dag met een bijl in mijn vingers. Resultaat: 4 hechtingen en een leuk verbandje erom heen. Klinkt allemaal heel erg, het was ook niet leuk, maar heb heeeel veel geluk gehad en het gaat gelukkig goed. Ik kwam er ook achter dat de boer en ik een andere taal spreken. En dan bedoel ik niet het Zwitsers Duits. Nee, hij en ik, wij zijn geen match helaas. Waarop ik besloten heb niet 4 maanden op deze alp te gaan werken. Ik ben dus met mijn hele hebben en houwen vertrokken naar een Zwitserse vriendin waarbij ik gelukkig kan verblijven totdat ik wat nieuws gevonden heb.
Dat heb ik nu inmiddels gevonden. Vandaag vertrek ik naar een alp die alleen te voet te bereiken is. Kaas wordt op open vuur gemaakt door een timmerman die een cursus kaasmaken heeft gevolgd. Hem zal ik 3 weken helpen omdat zijn (ervaren) mede alper haar voet heeft gebroken. We gaan het met z'n tweeën wel redden! Hij, geen ervaring, ik, een beetje. We gaan het gewoon doen! Er zijn 13 koeien evenveel puber koeien, 5 varkens en een paar kippen. Ben benieuwd, spannend!
Of er elektriciteit is weet ik niet en of dat ik er ontvangst heb ook niet. Misschien ook wel eens zo lekker. Nou, mijn Alpenleven wordt vervolgd.

  • 13 Juni 2017 - 08:25

    Marc Michaux:

    Spannend

  • 13 Juni 2017 - 10:06

    Marti:

    Hey Marjolein, Ik ben heeeeel blij at het goed gaat met je vingers! Nou , have fun met je Alpenleven.

  • 13 Juni 2017 - 10:30

    Rop Haak:

    Poeh Mekeltje, nu helemaal terug naar de basis: stoer en wijs hoor. Nieuwe grenzen verkennen. Goed gedaan. Als je maar niet meer in ledematen gaat hakken. Word je minder mooi van!

  • 13 Juni 2017 - 14:22

    Patries:

    Heey meis,

    Balen dat het niet klikte met die Boer, maar fijn te horen dat je alweer iets nieuws hebt
    Heel veel succes op de nieuwe plek!

    Beterschapjes voor de vingertjes!

  • 13 Juni 2017 - 17:58

    Marc Collet:

    Mooie ervaringen...geniet :-)

  • 14 Juni 2017 - 08:28

    Herman:

    Hi Marjolein, je kunt op je vingers uittellen waar het toe leidt.... met een timmerman kaas gaan maken. Ben benieuwd naar het resultaat. Heel veel succes daar.

  • 14 Juni 2017 - 21:16

    Anton:

    Succes Marjolein.

    leuk om ook even zelf wat van je te horen.

    groetjes Anton en Marlies

  • 15 Juni 2017 - 20:58

    Jaro:

    Zeg engerd:Heb je dan niets geleerd bij de cursus?? Gereedschap is scherp!!!

    succes met de kaas

  • 16 Juni 2017 - 14:45

    Hanneke:

    Aan avontuur geen gebrek! Doe je wel voorszichtig Marjolein, dan kom je heelhuids terug

  • 19 Juni 2017 - 13:11

    Werner:

    Knap Marjolein,

    k ben altijd in voor een stukje kaas ... mss kom ik wel eens proeven daar!

    Succes nog !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Welkom! Leuk dat je mijn belevenissen volgt op mijn logboek. Groetjes, Marolein

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 15544

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: