Ghello... where ies a chinies restaurant??? - Reisverslag uit Peking, China van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu Ghello... where ies a chinies restaurant??? - Reisverslag uit Peking, China van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu

Ghello... where ies a chinies restaurant???

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Juli 2009 | China, Peking

Dag allemaal!

Even weer een berichtje van mij. Momenteel ben ik alweer ruime tijd in China. Apart land, maar ook zo mooi.

Van grote steden naar kleine dorpjes. Beijing is groot. Helemaal als je op het hoofdstation staat en het blijkt dat je trein op het west-station vertrekt... Tja, weer een nieuwe ervaring erbij. Een back out of hell taxirit! Toeterend, slalomend, remmend, over de stoep, fietspaden enz. Maar goed, trein gemist!

Welcome to China!
De bestemming van mijn verdere reis is meer richting het westen gegaan. In de richting van Tibet. Steeds meer Tibetaanse borden langs de weg en steeds meer Tibetanen.

Op 4000m hoogte enkele dagen in een groot dorp verbleven. Monastry bekeken, een paard vond het goed dat ik op zijn rug over een hoogvlakte liep, een Tibetaanse manier van een begravenis gezien (skyburial)

Veel gezien en gedaan dus. Ondertussen met andere reizigers opgetrokken en samen allelei dingen ondernomen.

O, ook een leuke, Chinezen vinden het heel leuk om met mij(westerse mensen) op de foto te gaan! hahaha
Smile!

Nou, beste mensen. Tot de volgende keer.

Marjolein

  • 02 Juli 2009 - 10:03

    Paul Scholten:

    Hey Marjolein,

    goed weer wat van je te horen. Klopt het dat je van plan bent langer te blijven ? (hoorde we via een vriendin van je) We horen het wel.

    groetjes
    Paul

  • 02 Juli 2009 - 10:23

    Rop:

    Hoi Marzjolèn,

    Je klinkt weer opgewekt en ondernemend: Hoera!. Ziek zijn is ook niets voor een reiziger en al helemaal niet voor jou. Binnenkort wil ik ook met jou op de foto: ken dat?

  • 02 Juli 2009 - 14:04

    Eduard:

    Ni Hao?

  • 02 Juli 2009 - 14:24

    Hoi Marjolein,:

    Leuk om weer van je te horen. Hier alles okay, Michel over, Emile is tegenwoordig beëdigd BOA bij de NS. En met Balten en mij is ook alles okay.

    Ik kan me niets voorstellen bij een skyburial, maar dat zal je me vast wel een keer uit willen leggen.

    groetjes van ons alle 4 uit HOUTEN

  • 02 Juli 2009 - 14:29

    Bert Ram:

    Via google weet ik inmiddels wat een sky burial inhoud, laat dat verhaal maar zitten.

    NB het verhaal hierboven is van mij.


  • 02 Juli 2009 - 16:24

    Balten:

    Ha Marjolein, goed om te horen dat je het daar nog leuk hebt. Ik heb bijna vakantie, nog een weekje maar. Vandaag lekker buitenspeelmiddag met kids en brandspuit en veel water. Erg leuk. Groetjes, Balten

  • 02 Juli 2009 - 16:27

    Els De Jong:

    ha die Marjolein,
    wat maak jij een leuk avontuur! leuk om het zo via internet te volgen!
    laatst liet iemand een fietsbel zien uit china, die bestaat uit 2 bellende helften die verticaal draaien en heel vrolijk klinken. Mocht je er kans toe zien, zou je er dan 1 voor me willen kopen?
    ik heb het goed op fysio, werk nu goed met Barry die mijn spieren flinke oefeningen geeft en het resultaat is heel goed. Nou ik hoop dat je nog veel kunt genieten in Azie, je bent echt heel dapper!

    Groetjes,

    Els

  • 02 Juli 2009 - 18:48

    Bert En Rob:

    Hoi Marjolein,

    Je reis maakt nogal verrassende wendingen! Is het een beetje te doen om in China rond te reizen (ander schrift, bijna niemand verstaat Engels)?
    Hier alles goed. Rob is net een week naar Thailand (Bangkok en Hua Hin) en ik heb een week gefietst (van Noord Italië terug naar Nederland).
    Het is hier qua weer nu ook tropisch, we maken ons weer op voor een lekkere zomeravond.

    Veel plezier verder op je rondzwervingen (benieuwd waar je volgende bericht vandaan komt).

    groetjes, Rob en Bert

  • 02 Juli 2009 - 19:48

    Barry:

    Hoi Marjolein, ik heb nog niet(s) (veel) van me laten horen, maar ik volg je verhalen wel degelijk! Leuk om te lezen. Maar ik dacht dat je zo langzamerhand weer deze kant op zou komen?! Geniet er nog even van. Gr. Barry.

  • 03 Juli 2009 - 04:41

    Annemieke:

    Hoi Marjolein, fijn weer van je te horen. Wat maak jij veel dingen mee zeg en wat heb je al veel gezien! Heel veel plezier gewenst nog!
    Lieve groeten Annemieke

  • 03 Juli 2009 - 05:50

    Marlous:

    China? stond dat ook in de planning?
    Wel een mooi land, maar dat beschrijf je zelf al.
    Geniet van al je reizen, voor je het weet zit je weer in Nederland, waar overigens de mussen van het dak vallen op het moment....pffff, blij met de airco!

  • 03 Juli 2009 - 10:36

    Nienke:

    Ha die Marjolein, Fijn he al die reacties van je collega's die je eraan helpen herinneren dat er in Nederland weer het gewone leven op je wacht. Meneer Pisa wacht met name op je. Hij begint mij al Marjolein te noemen in de hoop dat het waar is :). Hoezo langer blijven. Ik zeg: voor de 22 ste terug als je mij in een jurk wil zien! Nee hoor, neem het ervan en geniet ervan. Tot snel, liefs

  • 03 Juli 2009 - 10:46

    Gerrie:

    Hoi Marjolein, het is toch wel een heeeele belevenis, hoe is de communicatie ? Engels , handen en voeten ? Misschien dat ze in Beijing wel wat les gehad hebben in Engels wegens de Olympische spelen, maar daarbuiten.. Mis je Nederland al? Het is hier bloedheet op dit moment . Groetjes en liefs, Gerrie

  • 03 Juli 2009 - 18:57

    Iris:

    Ha die Marjolein!
    Tibet...een droom voor mij!Heb je al enig idee wanneer je terug komt?
    Misschien wel voor onze housewarming party, want Henk en ik hebben een huis gekocht!In Paterswolde!
    Geniet van je reis en liefs van ons hier in snikheet Grunn....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Welkom! Leuk dat je mijn belevenissen volgt op mijn logboek. Groetjes, Marolein

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 15545

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: