Sawadeekaaaaaaahhh (hallo) - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu Sawadeekaaaaaaahhh (hallo) - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu

Sawadeekaaaaaaahhh (hallo)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Februari 2009 | Thailand, Ranong

Hallo allemaal,
Vrijdag ben ik goed aangekomen in Bangkok. Alles verliep vlotjes, ik mocht zowaar langs de douane. Ze keken me nog even aan, maar daar kwam die Thaise glimlach en ik kon verder lopen. Natuurlijk glimlachte ik vriendelijk terug.
In het kort zal ik mijn 1e 3 dagen in Thailand omschrijven. O by the way, ik heb iets raars gedaan met mijn foto's. Dus even geen foto's. Andere keer.
Er is hier een lekker temperatuurtje. Gelijk vanaf het vliegveld ben ik doorgereist naar Hua Hin. Een badplaats. Erg toeristisch.
Heel raar om weer die oude westerse mannen (opa's) met jonge Thaise vrouwen hand in hand te zien lopen. (Vooral niet doordenken!!)
Deze dagen gebruik ik om te wennen aan het klimaat, het tijdsverschil (6 uur later) en al het andere.
Als ik op straat loop hoor ik: brommetjes, "miss tuk tuk?" "taxi?" "Gellooo, how ar joe?" weere joefrom?" en getoeter. Ik ruik: zoals Azie ruikt: wierook, eten, uitlaatgassen en dat gemixed.
Inmiddels heb ik gegeten met Thaise mensen die op doorreis waren, een Duitse vrouw en alleen op de hoek van de straat tussen allemaal Thaise jongeren of zomaar aan een eetstalletje.
Gister ben ik verder gereist naar de plaats Ranong. De bus zou om 22u vertrekken. Ik ga een ticket halen om 11u. Dan zeggen ze dat de bus om 13u vertrekt. Snel ga ik achterop een brommertaxi naar mijn hotel. Kom om 12.30 aan en ze staan te tikken op hun horloge dat ze weggaan! Je weet het dus nooit hier.
Al hobbelend op weg naar naar Ranong. Een mooie weg die geleidelijk overgaat in een bergachtig groen landschap. Het is een bus vol met Thaise mensen, ik voel mijn verbrande rug(verdorie) ruik overgeefsel van een klein jochie, hoor constant deuntjes van GSM's, ik zie een dun oud mannetje de bus in komen om eten te verkopen.
Achter in de bus zit ik, kijk naar buiten en zie Thailand voorbij gaan. Ik glimlach.. ik geniet..
Thailand, zo gewoon, maar toch anders.
Vandaag naar de Thai Child Development Stichting. Spannend....
Wordt vervolgd

  • 09 Februari 2009 - 06:52

    Willem:

    He Marjoleintje!
    zet m op daar!
    x

  • 09 Februari 2009 - 07:42

    Patries:

    Kom er nog niet achter hoe ver het nu precies is, ben bang dattik niet even snel langs kan :o( Maar ga toch ter plaatste nog ff kijken of het te doen is. Laat nog ff weten hoe ik je kan bereiken daar.

    Veel succes en veel plezier.
    Patries


  • 09 Februari 2009 - 08:20

    Paul:

    Je verhaal spreekt erg tot de verbeelding! Ik heb bijna het idee dat ik er zelf even was ;)
    Heel veel succes vandaag.

  • 09 Februari 2009 - 08:40

    Rop:

    Hoera, ze hebben niks gemerkt en je niet herkend. Dat komt vast omdat je haar 'anders' zat, zonder je spuitspul. Goed dat je geland bent en het kunt navertellen. Je moet wel een beetje aan die zon gaan wennen hoor, want die schijnt er vaker te schijnen. De kids missen je al niet meer (,,,,,), dus je moet ze wel af-en-toe persoonlijk mailen. Wij missen je wel hoor. Als we een webcam moeten kopen moet je dat ff laten weten.
    Zet 'm op. Je kan het etc.
    Meer flauwekul later.
    Liefs, kus.

  • 09 Februari 2009 - 10:19

    Herman:

    Sawadekap,
    Zie je belevenissen helemaal voor me en herken Thailand, het klinkt goed. Alle succes op de berg.
    Knuffel, herman

  • 09 Februari 2009 - 11:09

    Melissa:

    Hai Marjolein,

    Vind het zo super dat je deze reis aan het ondernemen bent. Ga hem op de voet volgen !!

    xx Melis

  • 09 Februari 2009 - 13:47

    To:

    gelukkig dat we iets horen van je.
    Ik blijf je volgen en doe voorzichtig.
    Met mij gaat het goed, was vanmorgen in driebergen dat is dus 10 kilometer verder.
    groet To

  • 09 Februari 2009 - 15:10

    Marjo:

    leuk om te lezen Marjolein... heel veel plezier en succes daar!
    groetjes en liefs...

  • 09 Februari 2009 - 15:28

    Shaida:

    Fijn te weten dat t goed met je gaat. Follow the flow in Thailand dus.... knuffel
    tot volgende bericht!

  • 09 Februari 2009 - 16:39

    Martine:

    Hi, klinkt top! Blijf vooral zo schrijven, leef hier helemaal mee! Groeten,

  • 09 Februari 2009 - 17:09

    Simone:

    geweldig om je reisverhaal te lezen en fijn dat de start goed is! veel succes en ik geniet vanuit hier met je mee...groetjes Simone

  • 09 Februari 2009 - 17:34

    Youri:

    Eey Marjolein,

    Jeetje, lijkt me ook wel leuk om eens in Thailand te zijn.
    Alles goed daar?
    k kan je helemaal volgen vanuit t koude kikkerland.
    Jammer dat ik je niet meer had gezien voor je wegging.
    Wij gaan duzz zaterdag weg, maar dat wist je al.

    Ik hoop je snel weer te zien en blijf vooral schrijven!

    Greetzz Youriii

  • 10 Februari 2009 - 08:30

    Ria:

    Hoi Hoi miss Tuk Tuk,
    Je beschrijvingen zijn zo levendig dat ik ook denk Thailand te beleven. Ga zo door!! Ik ben erg benieuwd hoe het bij de Thai Child Development Stichting is. Liefs,
    Ria

  • 10 Februari 2009 - 12:11

    Karin:

    Hi Marjolein,

    Wat een heerlijk avontuur, lees je bericht en voel het Thaise land weer. Zet 'm op daar,spannend hoor, maar weet zeker dat je een aanwinst bent voor het land van de glimlach!
    Zolang je maar geen lekkende kraan
    imiteert :-)!!!!!

    Dikke knuffel xx

  • 10 Februari 2009 - 14:49

    Marjolein:

    Hoi Marjolein,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. De verhuizing ging ook aardig soepel. Ik voel me al helemaal thuis!

    groetjes en succes daar!

  • 10 Februari 2009 - 18:48

    Hans En Paula:

    Hoi Marjolein,

    Wij zijn jaloers op het temperatuurtje. Hier kou en regen. Leuk al die contacten maar blijf uit de buurt van oude Thaise mannen, hoewel die ook wel eens met een jong westers blaadje willen "lopen".

    Opa Hans

  • 10 Februari 2009 - 21:31

    Eduard:

    Hoi,
    Hoe smaakt Azië eigenlijk aan de kant van de straat? Zoals 'tie ruikt met uitlaatgas-, wierook- en andere smaakmakers of is het in Thailand goed te doen?
    Trouwens, wat een gedoe met die overstapperikelen.
    En eh.., succes bij de start op de stichting.

  • 11 Februari 2009 - 07:47

    Mevrouw Bronkers:

    Hallo Marjolein,
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Ik zit nu met Marika in het AZN.
    Ik krijg zo een MRI-scan van mij hoofd.
    Inmiddels is Bianka geweest ook een lief meisje,maar bij jou was alles zo vertrouwd.
    Pas op voor de oude mannetjes!!!!
    We blijven je volgen,fijne tijd en tot mails.Groetjes, Mw. Bronkers,Riet en Marika.

  • 11 Februari 2009 - 09:40

    Annelies:

    Hi Marjolein

    Wat fijn dat de reis goed is verlopen. Heerlijk je belevenissen zo te kunnen volgen en dat je nu al zo geniet. Veel succes met je werkzaamheden en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.
    Veel liefs
    Annelies

  • 11 Februari 2009 - 11:59

    Marion:

    Hebben jullie nog steeds geen werkster want ik wil zo graag hier weg! Ik volg je op je reis , ik mis je wel, maar we hebben ook een goeie aan Paul.

  • 12 Februari 2009 - 11:49

    Maartje:

    Ha Marjolein! Fijn dat je goed bent aangekomen. Ja, die bussen in Thailand... daar hebben Richard en ik ook eens ingezeten (je snapt dat we volledig klem zaten). Wat valt er door te denken over oude opa's met thaise meisjes? Of bedoel je dat het eigenlijk geen meisjes zijn? Hier gaat het goed! Liefs Maartje

  • 13 Februari 2009 - 12:17

    Marion:

    hoe gaat het met je?

  • 15 Februari 2009 - 12:48

    Bert K.:

    hoi marjolein,
    goeie beeldende verhalen tot nu toe. je begint al aardig in te burgeren. de kids kunnen met jouw blij zijn.mooie pic vanuit je kamerraam.als het een hotelkamer zou zijn had je een zware toeslag gehad.krijg de indruk dat wat het de kids betreft hetzelfde was in nederland tientallen jaren terug.
    liefdadigheid en vrijwillgerswerk dat gegroeid is naar nu mantelzorg en awbz. het is te hopen, dat thailand en andere landen ook zover komen.
    sukses daar.

  • 18 Februari 2009 - 13:46

    Pranil :

    It is nice to know your involvement at Thai Child Development Center. You are really doing a wonderful job which is well visible from the pictures. Keep it up.
    What kind of disabled children are there ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Welkom! Leuk dat je mijn belevenissen volgt op mijn logboek. Groetjes, Marolein

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 15557

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: