message from Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu message from Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu

message from Thailand

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Februari 2009 | Thailand, Bangkok


Hallo allemaal,
Ten 1e: bedankt voor alle berichten HEEL fijn!

Maandag 9 februari heb ik een tuktuk genomen naar het busstation om op weg te gaan naar de Thai Child Development Foundation (TCDF) Tijdens het wachten op de bus zie ik al een poster van de TCDF hangen met voor mij een bekende Nederlandse vrijwilligster ertussen. Leuk!

De bus hapert, stopt, de airco begeeft het en de bus stopt niet op de plek waar ik eruit moet. Dusss.. ik word ergens langs de weg eruit gezet!
Maar goed, ik ben er! Pak Song. Als ik om me heen kijk zie ik groene bergen vol met bomen en hoor ik geluiden zoals in een regenwoud.
Met al mijn bepakking loop ik de weg terug. Een jongen met een grote glimlach rijdt mij op dat moment tegemoet. Die jongen zocht mij. Hup, op het brommetje naar de TCDF.

Na een korte rondleiding over het terein ontmoet ik enkele andere vrijwiligers. Een Nederlandse kolonie dames. Het ziet er allemaal prima uit. Allemaal mooi opgezet samen met de Run's en Roses Ecotoerisme. Het ligt tegen een berg aan en er stroomt een riviertje langs.

Na een paar orientatie dagen en gesprek met oprichtster Roos heb ik samen met Gun (vrouw) op een brommetje enkele kinderen aan huis bezocht. Spannend. Het zijn lange ritten. We hadden allebei brommerzadelpijn!
Indrukwekkend en respectvol wat de ouders doen voor hun kinderen. Velen zijn erg arm en moeten hard werken. Een gehandicapt kind in een tehuis doen is dan een makkelijke oplossing. Deze ouders kiezen ervoor om hun kind zelf op te verzorgen. Petje af. Als de kinderen materiaal, zorg of eten nodig hebben, zorgt de TCDF daarvoor.

Ik heb deze kids geobserveerd en behandeld. A.s. maandag heb ik een "homestay". Dat betekent dat ik 2 nachten bij een kindje thuis blijf slapen.
Het gaat goed met me. Veel indrukken, maar het gaat prima.
Tot zover weer.

Wordt vervolgd....
Marjolein

For the English speaking friends: Now I'm at the Thai child Development Foundation in Pak Song. In the middle of the forrest. I'm visiting the disabled children by motorcycle. It's very exciting and also beautiful! Next week I'll have a homestay at a family.
I love to be here.

  • 14 Februari 2009 - 07:12

    Josje:

    Mooi om te lezen hoe t daar is. Fijn dat je aan t wennen bent.. of zit je er al helemaal in? Kalm aan daar doc Marjolein... en fijne Valentijnsdag! Kus

  • 14 Februari 2009 - 09:29

    Masja:

    Ha die Marjolein,
    Cool wat je allemaal aan het doen bent! Fijn dat je al zo'n goede start hebt gemaakt. Het lijkt wel alsof je er al helemaal thuis bent.
    Groeten Masja

  • 14 Februari 2009 - 09:41

    Annemieke:

    Hoi Marjolein,

    Wat super gaaf om zo te kunnen volgen wat je doet en wat je ervaringen zijn. Heel veel succes met alles en geniet van deze bijzondere ervaringen!

    Liefs Annemieke

  • 14 Februari 2009 - 11:25

    Marja En Robert:

    Jee Marjolein, wat een dankbaar werk, typisch iets voor jou om dit te ondernemen. Zeker veel respect voor gezinnen met zulke ZORG voor de kids, maar ook veel respect voor jou en alle mensen die met je mee helpen, daar zouden er nog meer van moeten zijn. Veel succes en knuffel van Theo. Liefs en tot je volgende berichtje. XXXX

  • 14 Februari 2009 - 12:49

    Nel:

    Hoi Marjolein,ik heb een paar dagen geen internet gehad en kon nu meteen 2 berichten van je lezen.In 2002 ben ik in Thailand geweest en door jouw beschrijving alles weer voor me halen.Leuk om je een beetje te volgen.
    groetjes Nel

  • 14 Februari 2009 - 16:55

    Eduard:

    Hoi,
    Wat een leuke beschrijving van de omgeving. Het lijkt mij erg mooi daar.
    Je hebt een foto gemaakt van brommers (taxies?) op een verharde weg. Zijn de wegen tussen de dorpen ook zo? Lijkt mij anders niet zo gunstig voor jullie zadelpijn.
    Nou je hebt het waargemaakt: Toch lachende gezichten van de kinderen op de foto's. Veel sterkte bij je eerste homestay.

  • 15 Februari 2009 - 11:19

    Bianka:

    Hey Marjolein!,

    Zo te zien ben je al lekker bezig daar! Goed zeg! De omgeving ziet er ook super mooi uit.

    Groetjes Bianka
    ps. met mw Br-V gaat het goed!

  • 15 Februari 2009 - 12:12

    Marlous:

    Hey Marjolein,
    het klinkt allemaal erg spannend! en de omgeving ziet er super uit. Geniet ervan!
    Groetjes Marlous

  • 16 Februari 2009 - 07:46

    Cynthia (apoth.Lun):

    Hoi Marjolein
    Leuk om op deze manier al jouw avonturen en ervaringen mee te kunnen beleven!Je foto's en beschrijvingen doen mij sterk aan Indonesie denken.. Knap dat je aan zo'n groot, onbekend avontuur begint! De Thaise kinderen zullen wel blij met je zijn!
    Groetjes vanuit Lunetten,
    Cynthia

  • 16 Februari 2009 - 08:14

    Sandra (Kalmijn):

    Hoi Marjolein,
    Wat een gek idee dat jij daar zit tussen de oerwoudgeluiden in de hitte terwijl wij hier zitten te vernikkelen van de kou! Het lijkt me heel indrukwekkend, om te zien hoe die mensen daar leven. Mooi om te lezen.
    Veel succes en groetjes! Sandra

  • 16 Februari 2009 - 09:40

    Marjo:

    Gaaf om te horen! ik ben trots op je Marjolein!!
    liefs van mij

  • 16 Februari 2009 - 10:52

    Hans:

    Dus Harries rijden daar op brommers?
    een goeie start,groeten,Hans

  • 16 Februari 2009 - 11:32

    Marion:

    Ik heb vandaag 11 kilometer in een half uur met interval gefietst! Groetjes Marion

  • 16 Februari 2009 - 12:31

    To Tasseron:

    Leuk die foto's Marjolein.
    Maar ik schrik wel van die kindjes. Ze zien er vrolijk uit maar zijn wel cht gehandicapt.Ik hoop dat het dankbaar werk wordt.
    Hier alles goed. Rene was even ziek maar dat is al weer over. Gister was ik naar de opera in Amsterdam.

    Groet To

  • 16 Februari 2009 - 16:48

    Marti:

    He Marjolein, Zo te zien is er genoeg te doen! Leuk dat die Note al wat meer beweegt. 'But the view': Het land ziet er mooi uit en zo te zien heb je best wel lol.
    Ciao

  • 17 Februari 2009 - 08:21

    Ton Pisa :

    Ik houd met Linda bij wat je allemaal uitspookt. En ik hoop dat je een hele hoop leert. En dat je mij in september maar weer kan behandelen!
    Groetjes van Ton
    (en van Linda)

  • 18 Februari 2009 - 07:44

    Ria:

    Hoi Marjolein,
    Geweldig wat je daar allemaal doet. Ik ben benieuwd naar de verhalen van je homestay. Het lijkt me erg interessant en zeer indrukwekkend. Gelukkig heb je overal dat prachtige uitzicht, daar krijg je toch nooit genoeg van!
    Geniet van alles en ik ben heel blij te horen dat het goed met je gaat.
    Liefs,
    Ria

  • 18 Februari 2009 - 08:10

    Annelies:

    Hi Marjolein,

    Wat heb je al veel beleefd in zo'n korte tijd. En ik vind je zo stralen op de foto's. Wat fijn dat je je daar gelijk thuis voelt en dat je wat kunt betekenen voor de kids. Veel succes en geniet van dat prachtige land en de mensen.
    Veel liefs Annelies

  • 18 Februari 2009 - 09:25

    Marion:

    hoi marjolijn
    regen koud en wind
    opde fotos is het allemaal zon.
    hoe is het contact met
    de kindren2
    groetjes marion

  • 18 Februari 2009 - 11:23

    Marion:

    je ziet er blij en gelukkig uit. ik zit nu bij paul die ik moet tolereren, maar tot nu toe lukt het best wel. alleen mis ik wel de gein die we hadden.

  • 18 Februari 2009 - 13:44

    Mw.Bronkers:

    Hallo Marjolein,
    Fijn dat alles goed gaat.
    Woensdag 25-02 ga ik weer naar mijn eigen huisje.
    Ik kan goed mijn bed in
    komen en eruit gaat ook
    steeds beter.
    Mocht het er niet van
    komen dan wil ik je nu vast van harte feliciteren met je
    verjaardag op de 24e.
    Hartlijke groeten, en tot mails! Mw.Bronkers,Riet en Marika

  • 18 Februari 2009 - 14:00

    Marlous:

    Het is vandaag alweer woensdag, dus weer tijd voor ons vroegere MTT uurtjes!! Mis je wel, maar met paul is het ook erg gezellig.

    Groetjes Marlous

  • 18 Februari 2009 - 17:52

    Natasha:

    Hoi,
    Kheb je inmiddels dus gevonden op waarbenjijnu :-). Indrukwekkende verhalen so far, kan me voorstellen dat je er nu al een boek over zou kunnen schrijven. Mooi werk ben je aan het doen!
    Enjoy, Natasha

  • 19 Februari 2009 - 07:57

    Juan :

    Dag beste Marjolein, fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Je bent aardig goed bezig vind ik. was iedereen maar zo altruistisch.ik hoop dat je ook goed voor jezelf zorgt en dat je geniet van het klimaat en de thaise keuken en massages etc.we missen jouw bezielende leiding op het SBWU alhoewel Paul ook een hele goede en aardige fysiotherapeut is.ikzelf ben nog steeds lekker drie keer in de week aan het trainen.als je straks terugkomt ben ik al helemaal een kleine Schwarzenegger geworden! nou de groetjes en blijf ons inspireren met jou ervaringen in Thailand! doei!

  • 19 Februari 2009 - 10:30

    Dre:

    Ha Marjolein
    leuk, je berichten te lezen en foto's te zien. Ook goed te lezen dat je van zoveel dingen kunt genieten, allles in je 'opslorpt ". Tot horens!
    groet Dre

  • 19 Februari 2009 - 14:37

    Roelie Friskorn:

    marjolein leuk bericht
    groeten uit de koppel,met ons gaat het goed,pas goed op je zelf.groetjes van ons allemaal.

  • 20 Februari 2009 - 12:59

    Tom De Wolf:

    Hey Marjolein!

    Waw, schitterend te lezen dat jij in een nieuw avontuur zit! Knap hoor. 't Is wat anders dan ons avontuur in Nepal.
    groetjes
    tom en liesbeth

  • 23 Februari 2009 - 12:14

    Karin:

    He LT,

    Wat ben je toch een geweldig en puur mens. En wat fijn dat we zo mee kunnen en mogen leven met je avontuur.

    Je doet goed werk, ik vind het echt SUPER van je!!

    Ik wil je in ieder geval alvast feliciteren met je verjaardag. Knuffel doen we op afstand, maar ik zal morgen een kaarsje voor je aansteken!!

    Dikke kus, Karin

  • 10 Maart 2009 - 15:35

    Johanenklaas:

    halo marjo lein hoe gaat het met je ik hoor nog steedt niks van je . groeten van klaas en johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Welkom! Leuk dat je mijn belevenissen volgt op mijn logboek. Groetjes, Marolein

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 15563

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: