Kapkunkaaaaah (dank je wel) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu Kapkunkaaaaah (dank je wel) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu

Kapkunkaaaaah (dank je wel)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Zo, daar gaat ie weer!
Het is nu, eens kijken, 22.17 zaterdagavond. Gelukkig is het weer afgekoeld. De laatste dagen is het echt warm aan het worden en het regent ook af en toe. Het koelt alleen niet af.
Zonet zat ik nog achter in een pickup gezellig met Eric te praten uit Canada. Een paar mensen, waaronder ik, waren uitgenodigd door een familielid om een verjaardag te vieren. We zijn met elkaar wezen eten. Het was lekker! Zoals alles hier.

Wauw, zo mooi wat ik weer hoor, weer kikkers en insekten. Het blijft een mooi concert. Vroeg in de morgen is het ook mooi. Elke morgen hangt er mist en later werkt de zon erg hard om er door te komen. Het mooie van de ochtend is dat het net lijkt alsof het regent, maar het zijn de druppels die van de bladeren vallen.
Een fijn begin van de dag.

Om 8.30 komt Gun mij vaak met de motor ophalen. Helm op en we gaan weer op pad. Eigenlijk zijn dit erg mooie momenten. Vanaf de motor zie ik de mist optrekken. Langzaam worden de met regenwoud bedekte bergen weer zichtbaar. Zo mooi!

Tot op een gegeven moment Gun en ik toch iets vreemds horen. Nee, we weten het zeker, een motor maakt normaal niet zo'n geluid. Gelukkig waren we dichtbij een huis die ook een kleine garage heeft. Geen idee wat hij deed, maar het zag er indrukwekkend uit. Uiteindelijk zaten wij weer op de motor en jawel zonder dat geluid. De volgende dag stonden we weer bij dat huis... Lekke band. Ik verdenk die man van het huis.. goede bijverdienste voor hem. Grapje!

Er zijn dagen dat we van de een naar de andere patient rijden en lunchen ergens bij een van de vele stalletjes langs de weg. Of ze zet mij af bij een familie en ik blijf daar slapen. Meestal rijd ik dan de volgende dag mee naar het revalidatiecentrum in Ranong.

Een keer in de maand wordt er door de stichting paardrijden georganiseerd voor de kinderen van het revalidatiecentrum. Een erg leuke dag waar kinderen met o.a. het downsyndroom komen. Zingen, tekenen, spelletjes doen en paardrijden. Aan het einde van de dag liggen er overal uitgetelde vrijwilligers op het terrein.

Op vrijdag heb ik een "officeday". Ook hier in Thailand ontkom ik niet aan de computer. Mijn plan is om twee soorten van dossiers te maken. Een medische en een voorsteldossier. Deze komt in het restaurant te liggen en gasten en vrijwilligers kunnen deze inkijken en de (gehandicapte) kinderen stellen zich in het boek voor. Op deze manier wordt dit revalidatieproject visueel binnen de stichting. Dit zal nog meer bereikt worden wanneer het revalidatiecentrum op het terrein staat en de kinderen hier naar toe komen.

22 maart heb ik een bijeenkomst geregeld met de fysiotherapeut van het revalidatiecentrum en met Gun, een vertaler en ik. Het doel hiervan is o.a. om het geld dat ik in NL bij elkaar heb gehaald te gaan besteden aan materiaal. Bij elkaar ongeveer 800 euro! Dank hiervoor!
Voor foto's: http://www.flickr.com/photos/36003687@N03

  • 08 Maart 2009 - 09:19

    Bert En Rob:

    Hallo Marjolein,
    Zo te zien/horen heb je het prima naar je zin daar.
    Het lijkt me een mooie combinatie van werken en Thailand zien/beleven.
    Hier alles goed. Elke zaterdagochtend natuurlijk gezellig sporten met de vaste club.
    Inmiddels begint de lente aarzelend op gang te komen. Bollen komen nu snel boven de grond. Krokusjes bloeien al en narcissen zijn al een eind boven de grond.

    groetjes en succes verder.

    Rob en Bert

  • 08 Maart 2009 - 09:41

    Mieke:

    Prachtig zoals je het begin van de dag beschrijft! Fijn ook om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt, blijf er vooral heel erg van genieten! liefs Mieke

  • 08 Maart 2009 - 10:31

    Olga:

    Hoi marjolein,

    Dat klinkt allemaal weer erg leuk! Lekker hoor en geniet ze. Het lijkt me ook wel es vreemd hoor zover weg zonder je bekende vrienden en familie. Maar je bent in ieder geval in onze gedachten. Nog 2 weekjes en dan ga ik lekker naar curacao heb er echt zin in, ben zo benieuwd naar de trouwerij daar. liefs Olga oh ik slaap bij een bhoedistische vriendin van de familie op een compound dus ben erg benieuwd hoe dat is

  • 08 Maart 2009 - 14:45

    Johan:

    en marjolein hoe gaat met je .is het nog warm daar bij jou marjolein en ik wacht op bericht van je de groeten van klaas en johan

  • 08 Maart 2009 - 15:48

    Johanenklaas:

    hoe was je verjaardag daar in een vreemtland dat is toch anders dan hier vindtje niet .groeten van klaas johan en...

  • 08 Maart 2009 - 21:29

    Rop:

    Hoi Marzjolène,
    Wat een prachtige beschrijving en foto's: het lijkt zo wel erg op vakantie...!
    De kinderen wilden je op hun verjaardagen graag 's avonds voor het eten uitnodigen. Is niet gelukt, gek hè? Wim was er wel: ook voor jou denk ik. Het begint hier langzaam naar het voorjaar te ruiken. Vriest 's nachts nog een beetje. Hoorde van nieuwe, wilde plannen. Ga je heel erg missen hoor!
    Geniet en blijf gezond!
    Dikke knuffels van ons allemaal.

  • 09 Maart 2009 - 05:07

    Pa En Ma :

    Lieve Marjolein,
    Wat een leuk bericht. En wat beleef je veel.Uit je verhaal kunnen we opmaken dat het daar wel een hele mooie natuur moet zijn en dat je er van geniet kunnen we uit je woorden opmaken.
    Leuke foto's staan er in je fotoboek. Wezijn benieuwd wat er de volgende keer weer voor een bericht. komt.
    Hier alles oke.
    Varen nu in de Indische Oceaan, op weg naar Mauritius.
    Liefs Paps en Mams

  • 09 Maart 2009 - 06:28

    Marlous:

    Mooie verhalen! Leuk om op de hoogte te blijven van al je activiteiten!

    Geniet van het weer, hier is het nog steeds niet erg veel :o(

  • 09 Maart 2009 - 12:57

    Johan:

    Hallo Marjolein.
    Ik ben helaas je banknummer kwijt en dit heb k nodig om geld te doneren!
    Zou je die alsjeblieft naar mij kunnen emailen: jlbijhold@filternet.nl

  • 09 Maart 2009 - 13:25

    Bert:

    hoi marjolein,
    was weer een boeiend verhaal. je begint weer een natuurmens te worden.
    lange dagen maak je, laat naar bed vroeg op brrr.fijn dat je een chauffer hebt,hebben hier de zg hooggeplaatsten(wel nodig daar). het ravalidatie centrum in ranong, is dat iets van een staatscentrum?

  • 10 Maart 2009 - 16:32

    Niels:

    Ha Marjolein,leuk om je reis zo te kunnen volgen, het klinkt allemaal erg leuk en interessant. Ik hoop dat je je op je plek voelt en er inderdaad een fantastische ervaring van kunt maken! Lieve groet uit lunetten, Niels

  • 10 Maart 2009 - 16:35

    Niels:

    Ha Marjolein,leuk om je reis zo te kunnen volgen, het klinkt allemaal erg leuk en interessant. Ik hoop dat je je op je plek voelt en er inderdaad een fantastische ervaring van kunt maken! Lieve groet uit lunetten, Niels

  • 11 Maart 2009 - 05:28

    Mw.Bronkers:

    Hallo Marjolein,
    Wat leuk om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    Met mij gaat het best wel redelijk.
    Ik zit nu op mijn nieuwe kamer op de zorgkant op kamer 222.
    Het is heel mooi geworden en ik heb het er best wel naar mijn zin.
    Alles moet natuurlijk wel even wennen maar dat komt wel goed.
    Hartelijke groeten van mij en Riet en Marika

  • 11 Maart 2009 - 06:10

    Tonnie:

    Hai Marjolein,

    Wederom prachtig verslag.
    Je bent lekker bezig daar,straks zeker ook op een brommertje naar Lunetten want ik hoor je daar niet over een fiets.Een fijne tijd en ik kijk al uit naar je volgende reisverslag.Lieve groet Tonnie

  • 11 Maart 2009 - 10:59

    Annelies:

    Wat fijn dat je ons zo laat meebleven met je ervaringen. En wel luxe dat je een privé motorchauffeur hebt. Ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's.
    Liefs Annelies

  • 13 Maart 2009 - 13:30

    Johan:

    en marjolein als ik nou niks meer van je hoor wens ik jouw een prettig weekend toe . de groeten van klaas en johan.

  • 15 Maart 2009 - 08:46

    Johan En Klaas:

    en wij houden van je marjolein .en je krijg van ons allebij een dikke knuvel . en pas goed op je zelf marjolein . groetjes johan en klaas

  • 15 Maart 2009 - 19:21

    Maryanka:

    hey,

    zo te horen heb je het reuze naar je zin!
    het klinkt geweldig!

    sorry dat ik zo weinig van me heb laten horen.
    het was hier een ware invasie van lammetje's die geboren werden.
    de lente is hier dan ook weer echt begonnen.

    gr maryanka

  • 16 Maart 2009 - 12:12

    Marion:

    Hey Marjolein! Ik heb een ontzettend leuk weekeinde gehad! Ik hoop jij ook, ik mis je. Groetjes Marion.

  • 19 Maart 2009 - 15:06

    Johan:

    en marjolein hoe is het daar met de kinderren daar waar jij werk .is het zwaar dat werk wat jij doet . groeten van johan .

  • 23 Maart 2009 - 21:09

    Eduard:

    Hoi,
    Volgens mij ben je nu heel hard aan het werk. Fijn dat je een beetje je draai hebt gevonden. Ik vind het erg leuk dat je naast werkgerelateerde foto's ook wat laat zien (en schrijft) in welke omstandigheden je werkt.
    Moest erg lachen om je rubberbomenfilmpje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Welkom! Leuk dat je mijn belevenissen volgt op mijn logboek. Groetjes, Marolein

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 15561

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: