Roooooooooooooooon maak maak (erg warm) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu Roooooooooooooooon maak maak (erg warm) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu

Roooooooooooooooon maak maak (erg warm)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Kijk aan, weer een berichtje van mij!
Als eerste weer bedankt voor alle berichtjes. Heel fijn.
Ik ga ze niet allemaal persoonlijk beantwoorden hoor, maar ik lees ze natuurlijk allemaal en ik ben er erg blij mee.

Inmiddels is mijn computerwerk al ver gevorderd. De dossiers zijn zo goed als af. Mijn opvolger zal er blij mee zijn. Daar ga ik in ieder geval wel vanuit.
Zondag de 22e heb ik dus een meeting gehad met de andere fysiotherapeut, Gun en een vertaler. Het was een grappig gesprek zo met een vertaalomweg. Wat het belangrijkste is, is dat er veel uit is voortgekomen en dat er weer meer duidelijkheid is geschept.

We gaan enkele braces laten maken. Schoenen zullen er worden gemaakt. Ik ga mijn creatieve brein even wakerschudden om een ontwerp te tekenen voor een stoel. Je zou zeggen: dan koop je er toch gewoon een! Zou ik ook zeggen, maar de stichting wil zoveel mogelijk dingen laten maken die simpel creatief zijn maar doeltreffend. Ook om arbeiders in de omgeving werk te geven. Goed idee. Als er nog geld overblijft, zal dat besteed worden aan materiaal voor in het revalidatiecentrum.

Ondertussen ga ik nu op de fiets naar enkele kinderen toe. Of te wel, bergje op bergje af. Heel erg leuk en mooi, maar met deze temperatuur zweet ik nog een tijdje erg na. Ja, het wordt dus warmer. Ondanks dat het nu al enkele dagen regent… Het koelt niet erg af, het wordt er alleen maar vochtiger op. De was droogt bijvoorbeeld nu erg langzaam.

Maar goed, wat zie ik hier allemaal voor dieren.
Muggen, veel muggen. Enorme duizendpoten. Allemaal eekhoorntjes die van de ene naar de andere palm springen. Spinnen. Allerlei insekten. MIEREN in alle maten. Gekko's en andere hagedisjes. Kikkers. IJsvogeltjes en allerlei andere vogels. Al fietsende zie ik een dooie kat, twee dooie slangen (een groene en een dikke cobra) Yeg! Heel veel honden die erg territoriaal zijn. Vrolijke beestenboel hier dus. O, en ik heb twee zwarte schorpioenen gezien.

Op de fiets neurie ik allerlei Thaise soapliedjes. Bij iedereen staat dan ook de tv aan en als ik dan ook daar gezellig mee neurie, wordt er hartelijk gelachen! Geen idee waar het over gaat, maar het is hier ook een groot drama. (ik hoor nu op het ogenblik dramatische muziek, de broer van de zus van de oom van de hoofrospeler zal wel iemand vermoord hebben). O ja, van censuur hebben ze hier niet gehoord. Er wordt namelijk, gezellig tijdens het ontbijt, op het nieuws de guwelijkse dingen vertoond. Dodelijke ongelukken, ik zie alles liggen. Treinongeluk. Overvallen. Wat ze dan doen: het erg vaak achter elkaar herhalen!! Ja daar wordt die man weer bijna aangereden! Jaaaa leuk! En weer een hap ontbijt...

Nou mensen, ik zou zeggen tot de volgende keer. Dan ben ik er weer met meer nieuws uit Thailand.

  • 24 Maart 2009 - 06:28

    Marion:

    hoi marjolein,je hebt al
    een veel goeds gedaan,ben trots op je
    groetjes marion

  • 24 Maart 2009 - 06:36

    Iris:

    Hoi Marjolein,

    Leuk weer een berichtje van je te lezen!Wat een andere wereld lijkt het me.Mis je Nederland soms ook wel?
    Groetjes vanuit Groningen!

  • 24 Maart 2009 - 09:03

    Ton Pisa :

    Ton is bij Linda. Ik heb van Nienke een paar posters gekregen voor jouw opvolger. Die ga ik vanmiddag naar de opleiding fysiotherapie ophangen. Succes verder! Groeten van Ton & Linda

  • 24 Maart 2009 - 10:44

    Maaike Van Vliet:

    Hoi Marjolein!

    Vanuit de apotheek even de groetjes. Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van je avontuur!

    Geniet daar en succes met alles. Enne.....blijf zo leuk schrijven naar ons!

    Groetjes...

  • 24 Maart 2009 - 11:26

    Marlous:

    Het blijft leuk om je berichtjes te lezen! Ik zou gruwelen bij alle insecten...brrr.

    Zet hem op!!

    Groetjes Marlous

  • 24 Maart 2009 - 13:34

    Gerrie:

    Hi Marjolein,
    Een behoorlijke beestenboel zoals je zegt, slaap je 's nachts onder een klamboe? Het weer is daar misschien niet zo geweldig,maar hier is het koud, veel te koud. We hebben afgelopen vrijdag verjaardagen ( Rop, Rene en Gerrie) gevierd en tevens de reunie van de ski-club gehouden. Misschien ben je volgend jaar van de partij? Succes met de stoel! Groetjes Gerrie en PS Leonie (dochter)gaat naar Curacao, dus we gaan, denken we, daar naar toe op vakantie. Niet slecht he!

  • 24 Maart 2009 - 15:40

    Barry:

    Hey die Marjolein!
    Leuk om je berichten te lezen. Klinkt allemaal goed! Je hebt vast nog geen heimwee!

    Gr.Barry.

  • 24 Maart 2009 - 20:11

    Eduard:

    Hoi,
    Goed dat je dat gesprek hebt gehad. Ben benieuwd of er veel wezenlijk verschil is in werkwijze.
    Volgens mij ga je als een speer.
    Ai, vergeet je niet 's ochtends je schoenen te controleren? Beestjes (ook schorpioenen) schijnen schoenen fijn te vinden als (tijdelijk) huisje.

  • 25 Maart 2009 - 07:31

    Juan:

    Leuk weer van je te horen! het weer hier is een beetje koud en regenachtig , maar gelukkig is het wel lente aan het worden.dus je doet nog steeds aan wielrennen zeg maar? groetjes van Juan

  • 25 Maart 2009 - 08:38

    Tonnie:

    Hee die Marjolein,
    Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin.Misschien iets minder met dat kruip en sluip (on)gedierte? Eerlijk gezegd heb ik het daar ook niet zo op. Wederom een prachtig verslag.Een heerlijke tijd verder en een lieve groet van mij. Tonnie

  • 26 Maart 2009 - 18:23

    Maartje En Richard:

    Ha Marjolein! Wat leuk om jouw verhalen van de andere kant van de wereld te lezen! Met ons gaat het goed. Nora is nu 8 maanden en kan zelf zitten (beetje wiebelig nog). Succes daar in de hitte (dan blijven wij vrolijk hier in de miezer... :-)

  • 27 Maart 2009 - 09:09

    Bert:

    hoi marjolein,
    heb de indruk, dat je gaat voelen als een vis in het water.naar wat gegoogel kwam ik er achter dat je qua weer te maken kan hebben met de komst van de meimoesson. misschien kan je op inernet voorbeelden van stoelen vinden. tja fietsen in thailand is wat anders dan hier fietsen in maart het is kil en je krijgt een bui over je heen.heel voorzichtig komt de lente eraan; de buitenschilder hoeft niet te komen, de natuur doet het zelf.
    sukses en grt. bert

  • 27 Maart 2009 - 20:29

    Alice:

    Hoi Marjolein,

    We volgen jouw avonturen met veel interesse. Geweldig wat je doet!

    Groetjes van ons vijven,

    Alice

  • 05 April 2009 - 06:39

    Johan:

    en marjolein hoe gaat het daar met je . groeten johan .

  • 07 April 2009 - 08:33

    Olga:

    Hoi mmarjolein,Goed om weer van je te horen. Ben net terug van vakantie in curacao, erg gaaf om daar een bruiloft mee te maken, hoor. Het was echt een feest week, nou ja 10 dagen. Heerlijk uitgerust ben ik weer an het werk. Succes nog in thailand en zo te horen, doe je daar goed werk. En nog creatief erbij ook, likt me wel jouw ding
    liefs en hugggg en uiteraard hahahahaha Olga

  • 08 April 2009 - 08:04

    Tonnie:

    Hoi Marjolein,

    Fijne paasdagen.

    Lieve groet,
    Tonnie

  • 08 April 2009 - 11:34

    Marion & Paul:

    Hallo Marjolein! Ik ben 5 kilo afgevallen! Ik heb er heel hard voor getraind. Hoe gaat het met jou? Is het niet te warm? Hier is het 32 graden nu!
    Groetjes,
    Marion en Paul

  • 11 April 2009 - 05:34

    Johan:

    en marjolein een fijne paasdagen toe gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Welkom! Leuk dat je mijn belevenissen volgt op mijn logboek. Groetjes, Marolein

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 15562

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: