Gelukkig Nieuwjaar!!! (of pasen) - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar!!! (of pasen) - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!!! (of pasen)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

12 April 2009 | Thailand, Ranong

Hoi!

Zegge, houw aar joe ol? I'm fine Kapkunkaaaahhh

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb. Dus ik zit hier nu in Ranong om een krabbeltje te schrijven. Waarom zit ik Ranong? Goede vraag!
Morgen is het Thais nieuwjaar. Het wordt 2553. Ja ja ze zijn hier de tijd ver vooruit. Ondertussen is het hier ook alleen maar warmer geworden en zweet ik het huis uit en glibber ik af van mijn sandalen. Of het went, mwoh. Dit is wel erg warm en drukkend moet ik zeggen. Normaal begint hier het regenseizoen in mei/juni. Euhhmm, ik denk dat de global warming hier ook is doorgedrongen (tja het is het jaar 2553 he). Het regent hier dus bijna elke dag. Vooral aan het einde van de dag. En als ik het over regen heb, heb ik het ook echt over regen!! Jemig, de wegen veranderen in watervallen hier! Kunnen ze er meteen een kraampje bij zetten als toeristisch attractie. Maar ja het regent, dus veel klandizie zullen ze niet hebben.

Verder ben ik helemaal klaar hier. Alle dossiers staan op papier, de schetsen zijn klaar voor de stoelen, het execisefotoboek is klaar. De andere spullen moeten aangeschaft worden. Maar de fysio is een maand op vakantie, dus dat komt later. Maar goed, mijn opvolger kan zo aan de slag. Gelukkig heb ik al een aantal reacties van fysio's gekregen die interesse hebben, dus dat gaat goed.

Het is fijn dat ik dit project zo heb opgezet. Leuk om te doen, maar ik merk dat nu het werk klaar is, het andere een beetje eentonig wordt.

Ik zie maar 4 kinderen in de week die ik echt kan behandelen en ik merk aan mezelf dat ik dat saai begin te vinden. Wat ik erg jammer vind.

Hierdoor heb ik besloten om eerder weg te gaan in goed overleg met Ingrid. Mijn opvolger kan zo verder aan de slag en als Roos (de oprichtster) terug is uit Nederland kunnen ze samen meer gehandicapte kinderen gaan opzoeken en betrekken bij de stichting.
Dat zal een mooie uitdaging worden.

Mijn plan is om Nepal te gaan. Waar ik mijn kennissen ga opzoeken en de plek waar ik gewerkt heb bezoeken.
Waarschijnlijk ga ik daarna Nepal verder nog als toerist verkennen.

Maar goed, morgen eerst nieuwjaar vieren. Dit wordt uitbundig met water gedaan. Veel water. Koud ijswater en talkpoeder. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. Het schijnt nogal hectisch te worden.

Mensen, tot de volgende keer!!

Marjolein



  • 12 April 2009 - 05:40

    Marion:

    te gek dat het zo goed os gegaan
    ikzelf zit in de lappenmand.
    ik heb een verwaarlooste
    blaasonsteking en nierstenen. marion

  • 12 April 2009 - 06:34

    Patries:

    Well Happy New Easter Year (of zoiets) dan maar :o)
    Het weer hier is ook van slag, wel lekker hoor, al boven de 20 graden geweest, niet normaal, wel erg prettig. Maar Pasen wordt helaas wat koeler en waarschijnlijk ook natter :o(
    Mgoed brunchen kan ook binnen (jammer dat je er niet bij bent)
    E
    n nu op naar Nepal! Jij dan :o)

    have fun!

  • 12 April 2009 - 07:18

    Marjo:

    gelukkig nieuwjaar!
    jammer dat je het saai begint te vinden, maar ach denk maar ff aan de fysio in Lunetten, dan valt het misschien wel weer mee. Wel heel mooi wat je daar hebt kunnen doen, vind ik toch heel wat in een korte tijd.
    Met mij gaat het goed, mn klachten blijven een beetje het zelfde terwijl ik niet train... in juni stop ik met mn kantoorwerk en ik denk dat ik dan weer actief ga trainen. niet in r'dam trouwens. Ik wens je nog heel veel plezier daar!! liefs van mij

  • 12 April 2009 - 10:09

    Willem:

    Marjolein!
    leuk je verhalen te lezen!
    groeten!

  • 12 April 2009 - 10:42

    Bert En Rob:

    Hoi Marjolein,

    Ook vanuit Houten een prettige pasen toegewenst.
    Succes verder in Thailand en veel plezier in Nepal.
    Gisterochtend lekker gesport bij Wim, vrijwel de hele vaste kern was er, ondanks het paasweekend.

    groetjes,
    Rob en Bert

  • 12 April 2009 - 11:36

    Linda:

    Ha die Marjolein,

    Happy new year dan dus ha ha.... lang geleden! Wat een uitdaging weer, nieuwe ontdekkingen en zoals ik lees alweer veel gedaan. Goed bezig dus. Veel reisplezier en geniet van de nieuwe uitdagingen en indrukken die je op doet.

    Liefs Linda

  • 12 April 2009 - 15:59

    Eduard:

    Goede actie om er gelijk iets anders aan te plakken. Veel plezier in Nepal. Hoop daar ook wat foto's van te kunnen zien.
    Morgen loop ik de halve marathon in Utrecht. Heeft je werk toch een beetje geholpen. Hoop dat je mij aanmoedigt vanuit Thailand. Gewoon hard blijven schreeuwen, dan hoor ik je vanzelf wel :-)

  • 12 April 2009 - 16:02

    Eduard:

    PS.: Hoop dat je met het nieuwe jaar niet gelijk 544 jaar ouder bent.

  • 12 April 2009 - 17:30

    Natasha:

    Hé harde werkster!

    Het werk is dus af?!? Doe dan ook wat rustiger aan, je lijkt wel een gesjeesde Hollander! Je hebt je zekers niet aangepast aan het klimaat daar? ;-)

    Maar goed, nu heb je wel alle tijd om naar het ABC te gaan of staat dat niet (mede) op het programma? Ik ben (wederom) jaloers op je, Nepal is ECHT geweldig!

    Op dit moment ben ik ook aan het bekijken wat ik met mijn grote vakantie (ergens in het najaar) ga doen. Het zal wel weer wandelen worden, maar waar? Misschien Peru, misschien Ecuador, we zien wel...

    Gelukkig 2553, Natasha


  • 12 April 2009 - 21:07

    Marti:

    Hey Marjolein,
    Prima gewerkt. Hier is het gelukking niet zo nat ! Aan de tuin komen we helaas pas in juni toe. Nu zijn we nog te druk en eind mei gaan we naar Curacao (jongste dochter van Gerrie werkt daar dan voor 1 jaar)Geniet van je vakantie op grote hoogte. Ik ga ervan uit dat het daar wat droger is! Ciao

  • 13 April 2009 - 08:48

    Bert:

    hoi marjolein,
    nog een paar uur prettig paasen en goed verblijf in het jaar 2553(back to the future).jammer, dat je niet langer kan blijven je was goed op dreef dacht ik.
    sukses in het wat meer prive gedeelte van de trektocht,

  • 13 April 2009 - 09:29

    Herman:

    Hi hardwerkende Hollander,
    volgens mij ligt het tempo in Thailand heel wat lager dan in Holland en zo te lezen heb je zojuist een aantal records gebroken daar; even bellen met het Guiness Book of Records!!
    Gun jezelf de resterende tijd in Thailand de luxe van het Thaise tempo en geniet.
    pas goed op jezelf daar

  • 14 April 2009 - 21:02

    Josje:

    Ja, het werk is klaar. Zeker als de uitdaging eraf is. Dus.... time to move on honey!
    Ga er maar voor. Voor jeZelf.
    xxxxxx
    Namaste

  • 15 April 2009 - 09:43

    Tonnie:

    Hoooooi
    Bloedheet en een boel regen, heb je nog een droge draad aan je lijf?
    Je geniet nog steeds en dat is knap met zulke temp. ik had het vast al afgelegd.Blijf je ons op de hoogte houden als je naar Nepal gaat?
    Hele fijne tijd nog en moge er vele koele winden uw kant op gaan.
    Lieve groet Tonnie

  • 15 April 2009 - 12:08

    Marlous:

    Hey Marjolein,
    namens Marijanka (ik zit even gezellig op kantoor, tot ik naar de Musketon ga) en mijzelf een geweldig goed nieuwjaar ;o)
    Jammer dat het wat eentonig wordt, maar leuk dat je nu ook nog wat andere plaatsen kunt bezoeken. Geniet ervan, voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje (ik moet daatbij wel zeggen dat het op het moment 24 graden is!!!)

    Veel plezier nog,
    groetjes Marlous

  • 16 April 2009 - 07:48

    Annelies:

    Leuk weer wat van je te horen. Geeft denk ik wel een goed gevoel dat je project wat je hebt opgezet ook loopt. Je hebt groot gelijk om verder te trekken als toerist en Nepal te bezoeken. Marjolein,houd ons op de hoogte met je avonturen, veel liefs uit Lunetten

  • 21 April 2009 - 08:26

    Sandra Kalmijn:

    Ha Marjolein,
    ALlereerst gelukkig nieuwjaar!! Hoe was het water met talkpoeder? Werd je een soort witte kroket?
    Trouwens, in NL is het ook al weken zomers, dus global warming is hier ook doorgedrongen, ondanks dat het nog maar het jaar 2009 is.
    Gaaf dat je naar Nepal gaat! Ik ben daar 2jr geleden ook geweest (m.n. in de Manaslu regio) en vindt het supermooi. Welke regio ga je heen? In ieder geval veel plezier en zet je een mooie foto v/d bergen op je site?
    Groetjes, Sandra

  • 21 April 2009 - 08:53

    Olga:

    Hoi marjolein,
    Ben erg benieuwd hoe je de rest van je trip gaat beleven. Geniet er maar lekker van. En erg grappig om toch gelijk te krijgen hahahahaha. Mis je wel hoor maar dat halen we later in het jaar wel in. liefs Olga huggggg

  • 21 April 2009 - 13:16

    Klaas:

    en weet je wanneer je naar nepal gaat want ik wou je nog wat opstuuuren groetjes klaas

  • 22 April 2009 - 07:16

    Ria:

    Hoi Marjolein, Een heel gelukkig nieuwjaar!! Hoe was het met al dat ijswater en talkpoeder? Is weer eens wat anders dan vuurwerk en oliebollen. Wanneer ga je naar Nepal? Lijkt me prachtig. Heb je niet veel te hard gewerkt in die hitte en vochtigheid dat je werk nu al af is? Geniet maar van je tijd in Nepal en ik ben heel benieuwd naar je verhalen en foto's.
    Liefs,
    Ria

  • 25 April 2009 - 08:36

    Johan:

    en marjolein ben je al in nepal of zit je nog daar . groetjes van klaas en johan .

  • 30 April 2009 - 08:05

    Johan:

    en marjolein wanneer ga je naar nepal toe .en ik wensje een fijne koningging dag toe .en klaas heb volgende maand een baan . groet van klaas .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Welkom! Leuk dat je mijn belevenissen volgt op mijn logboek. Groetjes, Marolein

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 15564

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: