Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Mekel - WaarBenJij.nu

Namaste

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

01 Mei 2009 | Nepal, Kathmandu

Namaste

Het is weer tijd om mijn laatste ontwikkelingen naar NL te sturen. Inmiddels ben ik al weer enkele dagen (terug) in Nepal.

Wat heb ik daarvoor allemaal meegemaakt. Hieronder staat het:

In Thailand heb ik afscheid genomen van de stichting, de kinderen en hun familie. Het afscheid viel soms best zwaar.Niet leuk, maar het was ook goed. De laatste avond was fijn. We hebben met een groep een film gekeken. Madagascar. Hahaha in het Thais. Lekker met cola en chips. Allemaal Thaise vrienden een Canadees en ik. Het was erg gezellig. Die nacht hebben alle insekten en kikkers hun laatste concert aan mij gegeven en is de kat niet meer van mijn zijde afgeweken.

Om 7u 's ochtends ben ik op de bus gestapt naar Kuala Lumpur (Maleisie). Ik heb maar niet het risico genomen over Bangkok te reizen om daar vast te komen te zitten tussen de rellen.

Hele reis naar KL hoor. 7 uren lang heb ik het wisselende Thaise landschap aan mij voorbij zien trekken op weg naar Hat Yai. Vanuit deze drukke toeristische stad vertrekken bussen naar KL. Tja en wat doe je dan als je nog een uur de tijd hebt? Shoppen? Ik?? Nee, even een voetmassage haha

Zo, weer 7 uur rijden. Heerlijk comfortabel en bijna liggend in de bus naar een film gekeken. Jawel in het Thais. Een Ipod doet dan echt wonderen. De bus stopt en we moeten allemaal langs de douane lopen op de grens van Maleisie. Hup de bus weer in en hup er weer uit. Nu alle bagage meenemen en ik dus met mijn rugzak naar de volgende checkpost.
Al mijn stuff was goed ;-)

Om 3.30uur liep ik in KL, samen met een Nederlandse jongen, die ik in de bus ontmoet heb, te zoeken naar een hotel. Le Village, een authentiek Maleisische naam... voor een hotel. Inchecken en nog even slapen.

Voor mensen die dit begrijpen hihi: Kon Bill niet vinden en Harry is weer thuis...
In KL van alles geregeld en hupsakee naar Nepal!!

Ook weer lachen! Al tijdens het inchecken kwam ik er achter dat er toch eigenlijk maar erg weinig westerse mensen met deze vlucht meegingen. ALLEMAAL Nepalese mannen(die werken in Maleisie) en die weer even terug gaan naar Nepal met televisies, dekens, radio's en noem maar op! Bij de paspoortcontrole keek de douaniere op: ze keek me aan (slik)en zegt eerst even niet waarom ze vraagt: Kathmandu??? Ik:euh yes...strange? Ze zei, ja er gaan nooit westerlingen vanuit KL naar Nepal. Nou, ik dus wel en wat later bleek: Sally uit Australie.

Eerste impressie van Nepal:
In de lucht zag ik de besneeuwde toppen van de Himalaya. Dalend door een dikke laag smog en stof touch down in Nepal! Weer helemaal terug: drukte, getoeter, gaten in de weg, koeien op straat, stof. De geur van wierook in de straten, het sissende geluid van de rijstkokers. De chaos, de onbeschrijflijke sfeer die er heerst op straat. Tibetaanse vrouwen met gebeds kralenkettingen die hun mantras zachtjes herhalen. Namaste dat door de straten zweeft als een onzichtbare verbinding naar iedereen.
Ik ben terug...

Namaste

  • 01 Mei 2009 - 15:24

    Paul Scholten:

    Hey Marjolein,

    klinkt allemaal goed als ik het zo lees. Hier thuis is alles prima. In ieder geval lekker weer. Zet je zintuigen lekker open en geniet. Spreek je weer als je thuis komt... ben benieuwd naar de verhalen en de foto's.

    groetjes
    Paul

  • 01 Mei 2009 - 17:48

    Marcel V.d. Hoeven:

    Hallo Bikkel, Goed bezig! Leuk om van je omzwervingen op de hoogte te blijven, helpt om te relativeren.

    Groeten uit Sibrandabuorren

  • 01 Mei 2009 - 18:39

    Iris:

    Heyy Marjolein,

    Wat kun jij mooi schrijven. Compliment!
    Hier is het inmiddels ook al lekker weer en de Lente in volle gang. Prachtig de natuur weer.

    Veel plezier en groetjes van Henk en Iris

  • 02 Mei 2009 - 13:30

    Eduard:

    Hoi,
    Moest even zoeken naar de betekenis van Namaste. Nu begrijp ik dat je er de hele dag bezig mee bent.
    Trouwens, je sfeerbeschrijving geeft een extra dimensie aan boeken die ik heb gelezen. Hoop je foto's ooit eens te zien.

  • 02 Mei 2009 - 13:33

    Eduard:

    Hoi,
    Moest even zoeken naar de betekenis van Namaste. Nu begrijp ik dat je er de hele dag bezig mee bent.
    Trouwens, je sfeerbeschrijving geeft een extra dimensie aan boeken die ik heb gelezen. Hoop je foto's ooit eens te zien.

  • 02 Mei 2009 - 15:56

    Juan Parres:

    Ha die Marjolein! Zo dus nu ook al in Nepal! lijkt me nog mooier dan Thailand qua bergen en zo. ben wel een beetje jaloers maar gun het je van harte hoor. groetjes van Juan

  • 02 Mei 2009 - 17:26

    Melissa:

    Mooi om weer te lezen dat je in je favo Nepal zit ....
    Een hele fijne tijd daar Marjolein

    x Melis

  • 03 Mei 2009 - 06:51

    Maartje:

    Groetjes vanaf onze eigen Himalaya! Jammer dat Bill er niet was.

  • 03 Mei 2009 - 17:22

    Marion:

    hoi marjolijn
    ik lig al 2weken in het
    ziekenhuis.het is een
    beetje onsmakelijk verhaal.mijn dikke darm
    zit vol met ontlasting
    wat er dus op geen m
    manier uitkomt
    ik krijg deze week te horen wanneer ik onder
    het mes ga.
    maar jouw verhalen
    beuren me op
    groetjes marion

  • 04 Mei 2009 - 09:17

    Gerrie:

    He Marjolein, wat een andere wereld zeg! Maakt wel indruk , hou je goed en veel lieve groeten van ons, Gerrie en Marti

  • 05 Mei 2009 - 19:01

    Rob En Bert:

    Hoi Marjolein,

    Wat een reis heb je achter de rug van Thailand naar Nepal! Geeft in ieder geval voldoende stof voor verhalen.
    Hier is het vandaag bevrijdingsdag. Een beetje miezerig, het skaten ging niet door.
    groetjes, Rob en Bert

  • 08 Mei 2009 - 07:13

    Marlous:

    Je bedoelt toch niet dè Harry!!
    Veel plezier daar in het verre Nepal. Geniet ervan.

    Groetjes Marlous

  • 12 Mei 2009 - 11:49

    Bianka:

    Hey,

    Ik dacht dat Harry dood en begraven was????? Of is dit Harry II?
    Heel veel plezier in Nepal!
    Groetjes,
    Bianka

  • 12 Mei 2009 - 14:00

    Karin:

    He Marjolein,

    Wat heerlijk dat je je zo vermaakt en nog steeds zo ondernemend bent!!! En wat fijn dat je ons zo laat mee genieten! Wel goed op jezelf passen hoor.
    Knuffel Karin

  • 22 Mei 2009 - 20:37

    Yolanda:

    He lieverd,

    Zet eens wat nieuwe foto's hier. Ik ben wel nieuwsgierig... (en anderen waarschijnlijk met mij - smile)

  • 26 Mei 2009 - 08:29

    Ton Pisa :

    Ik wens je een hele mooie vakantie toe. Ik hoop als je weer terug komt in de praktijk dat je mij weer gaat behandelen.

    Groeten van Ton

  • 01 Juni 2009 - 08:26

    Johan:

    hoi''marjolein even een bericht van mij .het gaat goed met mij . en met klaas gaat het ook goed want klaas gaat dinsdag werken bij uw dus dat is wel leuk voor hem. groeten van klaas .

  • 02 Juni 2009 - 09:11

    Bert Ram:

    Hoi Marjolein,

    Alles goed daar in Nepal, leuk om zo al die reisverslagen te lezen.
    Hier met ons ook alles Okay. Ik hoop met jou daar ook.

    Groetjes Bert en natuurlijk ook van Balten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Welkom! Leuk dat je mijn belevenissen volgt op mijn logboek. Groetjes, Marolein

Actief sinds 12 Jan. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 15551

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: